Nieuwe fractie VVD Zwolle

WhatsApp_Image_2018-03-23_at_14.50.28.jpeg

Door Johran Willegers op 23-03-2018

Vijf VVD-raadsleden worden donderdag 29 maart beëdigd in de nieuwe Zwolse gemeenteraad. Hiervoor aanvaardden zij vrijdagmiddag officieel hun benoeming. Dit gaat om Thom van Campen, Annemee van de Klundert, Johran Willegers, Jolanda Oosterhof-Kok en Hans Wijnen.

Thom van Campen blijft fractievoorzitter van de VVD. Hij werd gisteren opnieuw benoemd door de fractie. Hij is trots op zijn nieuwe fractie. “Een mooie ploeg met nieuwe en ervaren raadsleden die allemaal ontzettend veel hart voor de stad hebben. Die vooral nu ook aan de slag willen om jouw Zwolle weer een stukje mooier te maken.”

Bij de verkiezingen werd de VVD als coalitiepartij beloond met 1535 meer Zwollenaren die hun stem aan de VVD hebben gegeven ten opzichte van 2014. Van Campen: “Wij zijn ontzettend dankbaar voor dat vertrouwen en heel gemotiveerd om onze stad stap voor stap nog beter te maken. Daarom wil ik ook iedereen bedanken die het vertrouwen aan de VVD heeft gegeven.”

Wethouder René de Heer haalde voldoende stemmen voor een voorkeurszetel. Om de VVD-fractie vanaf de start al in volledige samenstelling te kunnen laten draaien, zal hij geen zitting nemen in de fractie en daarmee in de gemeenteraad.

“Ik ontving 979 stemmen waar ik ontzettend trots op ben. Ik wil iedereen daarvoor bedanken,” zegt De Heer. “Voor mij betekent dit dat de stad zowel de fractie, als ook de rol van de VVD in het College waardeert. Dat stemt zowel bescheiden als trots. Het is een prachtig mandaat uit de stad, waar ik volledige invulling aan ga geven. Dat doe ik zoals ook voor de verkiezingen aangegeven als de kandidaat-wethouder voor een nieuwe periode, en des te meer natuurlijk als wethouder in het huidige College dat nog demissionair is.”

Voor Van Campen is de kers op de taart het grote vertrouwen dat in wethouder René de Heer is uitgesproken. “Dit is een fantastische prestatie die zijn daadkrachtige, toegankelijke en sympathieke bestuursstijl als wethouder vol onderstreept. Het bewijst dat Zwolle doeners wil die verantwoordelijkheid nemen voor onze hele stad en waardering geven voor het harde werk dat is verzet door René die sinds 2011 onze wethouder mag zijn.”