Nieuws van VVD Overijssel

provinciehuis_overijssel.jpg

Door Monique Bakker op 20-12-2013

Nieuws van VVD Overijssel

Recent heeft de VVD-statenfractie een aantal zaken onder de aandacht gebracht, die ook Zwolle raken. Op de website www.vvdoverijssel.nl leest u onder meer over de verbouwde Fundatie, verbeteringen aan de N340 ("de inzet van een een machtsspel tussen de twee grote coalitiepartijen, CDA en VVD", aldus RTV Oost) en de financiële impuls voor openbaar vervoer in Overijssel.

Daarnaast bent u van harte welkom bij het stampotdiner van Kamercentrale Overijssel op maandag 20 januari. De deur gaat open om zes uur ’s avonds, aanvang buffet om half zeven. Het buffet is in Overijssel uitgegroeid tot een ware liberale traditie, waar leden van de VVD elkaar in een ontspannen sfeer ontmoeten, en ervaringen en ideeën uitwisselen over zaken in de gemeenten, de provincie, landelijk en in Europa. Ook dit keer zal voorzitter Gert Jan Oplaat een praatje houden over de stand van zaken in de Kamercentrale. De Kamercentrale maakt binnenkort bekend welke locatie is gekozen,

Trainingen van Kamercentrale Overijssel
De Kamercentrale Overijssel wil ieder VVD-lid, in welke functie dan ook, helpen om (onder andere) verkiezingen goed voor te bereiden, de kennis van het liberalisme te verdiepen en om hun politieke vaardigheden aan te scherpen. De afdelingen, kamercentrales en actieve vrijwilligers vormen immers samen het kloppend hart van het liberalisme in Nederland. Via secretaris@vvdzwolle.nl kunt u interesse kenbaar maken.

Op een aantal dinsdagavonden in januari en februari worden er een viertal trainingen georganiseerd voor minimaal 6 en maximaal 12 personen:

• 14 januari Presentatietechnieken (leren pitchen) 19.30 – 21.30 Enschede
  • 28 januari Debatteren (basis) 19.30-21.30  Enschede
  • 11 februari Debatteren (tips & trucs) 19.30- 21.30 Nijverdal
  • 25 februari Debatteren (inhoudelijk reageren) 19.30-21.30 Nijverdal

Het is de bedoeling dat de deelnemers de avonden goed voorbereiden. Dat wil zeggen dat zij voorafgaand aan de bijeenkomsten specifieke opdrachten zullen krijgen. Dit houdt onder meer in dat zij een presentatie en stellingen inhoudelijk voorbereiden.

Voorts is het verplicht om ten minste drie van de vier bijeenkomsten aanwezig te zijn. De intentie van de trainingen is namelijk het bereiken van een diepere laag qua ontwikkeling en kunnen dus niet los gevolgd worden. Ook zal er aandacht besteed worden aan specifieke, individuele leerwensen. Bijvoorbeeld op het niveau van de lokale politiek (eventueel op eigen portefeuilles en d.m.v concrete casussen).

Van potentiële deelnemers wordt verwacht dat zij eerder trainingen hebben gevolgd, of ambitie hebben om bijvoorbeeld een Kadertraining of Masterclass 2014 te volgen en dat zij gemotiveerd aan het traject beginnen. Voor kandidaat Statenleden is het volgen van diverse trainingen een van de selectie criteria. De eigen bijdrage de trainingen is € 40,- in totaal.

De trainingen worden verzorgd door Peter Riezebos, een multidisciplinaire wetenschapper, columnist voor de Elsevier en ondernemer met een sterke focus op de nationale politiek en het (mondiale) onderwijs. Zijn curriculaire achtergrond beslaat zowel psychologie, communicatiewetenschap, bedrijfskunde evenals wijsbegeerte.