Half miljoen extra naar sport, met goede plannen uit sportwereld

Sportdag.jpg

Door Johran Willegers op 04-03-2018

De Zwolse VVD organiseert op zaterdag 3 maart een sportevenement. De VVD gaat die dag op bezoek bij diverse sportparken en -hallen om sporters, supporters, bestuurders én wijkbewoners te vragen wat zij zouden doen met een half miljoen euro. De VVD Zwolle wil namelijk 5 ton extra uittrekken voor sport.

Lijsttrekker Thom van Campen: “Sport verbindt, betekent plezier, houdt gezond en raakt (bijna) iedereen. “De Zwolse VVD vindt sport en sportvernieuwing belangrijk. Sterker nog: een goede investering in sport kan de kosten voor de gezondheidszorg omlaag brengen en ervoor zorgen dat iedereen meedoet. “We willen daar zo snel mogelijk mee aan de slag. Dan horen we graag wat goede plannen zijn volgens sporters zelf zodat we dat gewoon kunnen gaan doen.”

In Zwolle zijn veel verenigingen – al dan niet op sportparken – bezig zichzelf te profileren als ‘meer dan een club’. De Zwolse VVD waardeert de inzet van verenigingen en de belangrijke rol die ze in Zwolle spelen. De VVD zou graag nóg een stap verder gaan met een Innovatiebudget Sport: een half miljoen extra naar sport, innovatieve sportparken waarmee we ook resultaten behalen op het gebied van gezondheid en participatie.Dat wordt onze inzet in de onderhandelingen voor een nieuw gemeentebestuur.

De ideeën die op 3 maart worden opgehaald worden op het eind van de dag tijdens de “derde helft” gepresenteerd en met enkele prominente Zwolse sportbestuurders besproken. Alle sportbestuurders uit Zwolle zijn uitgenodigd om bij deze bijeenkomst aanwezig te zijn.